Käyttöehdot
1. Yleistä
Näitä sopimusehtoja sovelletaan Omega Center Oy:n etämyyntikanavien kautta tehtyihin
tilauksiin. Omega Center Oy (jäljempänä myös "verkkokauppa" tai "me") on merkitty
suomalaiseen kaupparekisteriin (PRH) y-tunnuksella 3101484-3. Verkkokaupan osoite on
Juvan Teollisuuskatu 15, 02920 Espoo. Asiakaspalvelu palvelee tiistaista perjantaihin klo 12
18 puhelimitse 050 586 9979 ja sähköpostitse info@omegacenter.fi. Yhteyden
asiakaspalveluun saa myös palautelomakkeen kautta. Poikkeuksista asiakaspalvelun
aukioloaikoihin ilmoitetaan verkkosivulla.
Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Verkkokaupassa
palveluntarjoaja voi olla Omega Center Oy tai sen yhteistyökumppani. Sopimus syntyy
asiakkaan ja tuotekuvauksessa ilmoitetun palveluntarjoajan (myyjä/kouluttaja) välille.
Meillä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot
verkkosivuillamme. Ehtojen muuttaminen ei vaikuta jo tehtyihin tilauksiin. Tutustu
kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.
2. Tilauksen tekeminen
Voit tehdä tilauksen kuluttajana tai edustamasi yrityksen tai muun yhteisön puolesta.
Tilaukseen soveltuvat ehdot määräytyvät sen mukaan, teetkö tilauksen kuluttaja-asiakkaana
vai yritysasiakkaana. Tehdäksesi tilauksen sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Mikäli teet
tilauksen yhteisön puolesta ilman edustusoikeutta, vastaat henkilökohtaisesti tilauksesta.
Pidätämme olla hyväksymättä varausta tai muuta tilausta turvallisuussyistä.
Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen,
laskutusosoitteen, toimitusosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.
Luvanvaraisten tuotteiden tilauksen yhteydessä sinun on annettava myös tarvittavat lupa
asiakirjat ja todistettava henkilöllisyys. Yritysasiakkaiden on annettava yrityksen ja
yhteyshenkilön nimi. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, pidätämme oikeuden
tilauksen peruuttamiseen. Sinun tulee korjata antamiasi tietoja koskevat virheet viivytyksettä.
3. Luvanvaraisten tavaroiden tilaaminen
3.1. Ampuma-aseiden tilaaminen
Ampuma-asetta tilatessa tulee verkkokaupassa suorittaa vahva tunnistautuminen ja lisäksi
toimittaa kuva virallisesta henkilöllisyystodistuksesta sekä alkuperäisen hankintaluvan kaikki
neljä sivua allekirjoitettuna. Hankintalupien sivut 1 ja 2 toimitetaan ostajalle tuotteen
mukana.
3.2. Patruunoiden ja/tai luvanvaraisten aseen osien tilaaminen
Patruunoita ja/tai luvanvaraisia aseen osia tilatessa tulee verkkokaupassa suorittaa vahva
tunnistautuminen ja ladata/toimittaa kuva voimassa olevasta viranomaisen myöntämästä
luvasta sekä virallisesta henkilöllisyystodistuksesta.
3.3. Käsittelyaika
Luvanvaraisissa tuotteissa lupa-asioiden käsittely pidentää tilauksen käsittelyaikaa. Tilaus
hyväksytään/vahvistetaan vasta kun kaikki tarvittavat lupa-asiat on käsitelty ja tarkistettu. Sen
jälkeen alkaa toimitusaika.
4. Maksaminen
Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisäveron erottelu näkyy
ostoskorissa. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta tai palvelua ei myydä virheelliseen
hintaan. Verkkokaupan maksunvälityspalvelut tarjoavat Paytrail, Klarna ja Stripe.
4.1. Tietoa maksamisesta Paytrailla
Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Paytrailla on Finanssivalvonnan myöntämä
maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on
osa Nets-perhettä.
Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai
luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, Paytrail on välittänyt maksusi.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana
asiakkaalle.
4.1.1. Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj
(2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy
maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on
maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti
yhteyttä verkkokauppaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
4.1.2. Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin
eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian,
Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP
pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi
maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, Paytrail välittää maksusi verkkokaupalle. Verkkokaupasta
sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
4.1.3. Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Mastercard-, Debit Mastercard - ja American
Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard
SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman
maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla
maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
4.1.4. Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi
maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä
maksun kyseisessä sovelluksessa.
Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä
maksukortilta.
MobilePay
Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot
Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)
Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.
Apple Payn käyttöehdot
3.1.8. Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley ja Jousto. Walley tarjoaa
lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun.
Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Walley
Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: https://www.walley.fi/yritykset/merchant-community/walley-osta-nyt-maksa
myohemmin
OP Lasku
OP Laskun luottosopimuksen ehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kuluttajalle (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi
OP Tililuotto
OP Tililuoton luottosopimuksen ehdot (.pdf)
OP Tililuoton tuoteseloste (.pdf)
Lue lisää: op.fi
4.2. Tietoa Stripella maksamisesta
Stripe on turvallinen maksutapa, jonka avulla voit maksaa maksukortilta (Visa Debit/Credit
tai Mastercard Debit/Credit) tai muulla Stripen tarjoamalla maksutavalla.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Irlantiin rekisteröity
yhtiö Stripe Payments Europe Limited, tunnus 513174.
Valitsemalla maksutavan Stripe ja hyväksymällä nämä ehdot hyväksyt samalla Stripen
käyttöehdot (Stripe Checkout User Terms of Service, Finland:
www.stripe.com/fi/checkout/terms) sekä tietosuojaselosteen (Stripe Privacy Policy, Finland:
www.stripe.com/fi/privacy).
4.3. Tietoa Klarnalla maksamisesta
Voit valita Klarnan maksutavaksi. Klarna tarjoaa joustavuutta ostosten maksuun, sillä voit
maksaa ne laskulla, itsellesi sopivissa erissä. Asiakkaana saat aina Klarnan kuluttajille
tarjoaman ostajan turvan.
4.3.1. Miten Klarna toimii?
• Valitse haluamasi tuotteet ja sen jälkeen Klarna maksutavaksi kassalla.
• Luottopäätös tehdään heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella.
• Klarna lähettää sinulle laskun Klarna-sovelluksessa tai sähköpostilla.
• Voit valita jatkossa Klarnan maksutavaksi helposti yhdellä klikkauksella.
4.3.2. Osta nyt. Maksa myöhemmin.
Tee tilaus tänään ja maksa tuote vasta, kun olet vastaanottanut sen ja tehnyt lopullisen
ostopäätöksen. Klarnalla saat 30 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen
lähettämisestä. Lasku lähetetään tilauksesi mukana ja se ilmestyy myös Klarna-sovellukseen.
Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tuotteen sinun ei tarvitse odotella rahojen palautumista
tilillesi. Tutustu Klarnan luottosopimusehtoihin.
4.3.3. Pilko maksut
Klarnalla voit pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Voit myös kerätä kaikki eri kaupoissa
tekemäsi ostokset yhdelle laskulle ja valita itse, kuinka monessa kuukausierässä haluat maksaa.
Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta.
Teemme luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle
myönnetään mahdollisuus erämaksuun voit valita sinulle sopivimman
erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Klarna
sovelluksessa näet aina seuraavan eräpäiväsi ja saat muistutuksia näistä. Lue lisää Klarnan
joustavasta erämaksusta.
4.3.4. Klarna-sovellus
Klarna-sovelluksella pystyt hallitsemaan maksujasi helpolla tavalla. Samalla saat kattavan
yleiskuvan eräpäivistä ja maksettavista laskuista. Voit maksaa ostoksesi haluamallasi tavalla,
joko heti tai myöhemmin. Sovelluksessa saat muistutukset tulevista eräpäivistä -
asiakaspalvelutiimimme on tavoiteltavissa chatin kautta sovelluksessa 24/7.
4.3.5. Turvallinen maksutapa
Klarna käyttää edistyneitä suojausmenetelmiä henkilökohtaisten tietojesi
turvaamiseen. Klarnan ostajan turva tarjoaa mahdollisuuden tuotteet kotonasi ja
varmistaa, että kaikki on kunnossa ennen kuin maksat. Tutustu Klarnan palveluehtoihin.
4.3.6. Tietosuojailmoitus
Klarnan yhteistyökumppanina joudumme luovuttamaan osan asiakastiedoistasi Klarnalle.
Tämä koskee asiakkaita, jotka valitsevat Klarnan maksutavaksi. Klarna käyttää tietoja
luottotietojesi tarkistamiseen, jotta se pystyy tarjoamaan mahdollisuuden erämaksuun.
Luovutamme Klarnalle seuraavat tiedot: Nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero,
aikaisemmat maksut sekä tilaushistoria, joka käsittää maksu- ja toimitustavat. Kaikki
henkilökohtaiset tietosi käsitellään Suomen lain ja tietosuoja-asetusten mukaisesti.
Tutustu Klarnan tietosuojailmoitukseen.
4.3.7. Usein kysyttyä
Klarnan asiakaspalvelu on kerännyt sivuilleen yleisimmät kysymykset.
4.3.8. Tietoa Klarnasta
Klarna on yksi Euroopan suurimmista pankeista, joka tunnetaan turvallisista ja sujuvista
maksupalveluista sekä lyömättömästä asiakaskokemuksesta. Yritys tarjoaa
suoramaksupalveluita ja osamaksupalveluita sekä mahdollistaa tuotteiden maksamisen
toimituksen jälkeen – sujuvasti yhden klikkauksen maksukokemuksella. Klarna toimii
kansainvälisesti 17 maassa ja sen menestyksen takana on yli 2500 työntekijää. Klarna tarjoaa
ratkaisuja yli 85 miljoonan kuluttajan ja 205 000 kauppiaan tarpeisiin. Asiakas voi valita
maksutavaksi, joko korttimaksun, laskun tai osamaksun.
5. Ampumaratavaraukset ja kurssit
Jokaisen ampujan ja muutoin rata-alueella olevan on noudatettava järjestyssääntöjä,
ratakohtaisia sääntöjä sekä niitä ohjeita ja määräyksiä, joita radan käytöstä ja siellä oleskelusta
on annettu tai annetaan sekä huolehdittava siitä, että ei tuota vahinkoa radalle, toisille radalla
liikkuville, eikä vaaranna yleistä turvallisuutta taikka aiheuta häiriötä. Järjestyssäännöt ovat
luettavissa täältä: https://omegacenter.fi/turvallisuus/. Henkilöllisyystodistus on esitettävä
pyydettäessä.
Verkkoajanvarausjärjestelmän kautta voit varata mm. ampumaratavuoroja varauksen
kuvauksen mukaisesti esim. tullessasi ampumaan joko omalla aseella (edellyttää viranomaisen
myöntämät luvat) tai ohjattuja vuoroja, jotka sisältävät valvojan sekä sopimuksen mukaisen
vuokra-aseen ja patruunat (sopii harrastajille, aloittelijoille ja ensikertalaisille, koska ei edellytä
aselupia tai aikaisempaa kokemusta).
Verkkoajanvarausjärjestelmän kautta voit myös ilmoittautua meidän tai
yhteistyökumppaniemme järjestämille kursseille.
Saat varausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet varauksen.
Tutustu Omega Center Oy:n järjestyssääntöihin etukäteen, ja saavu paikalle 10-15min ennen
varattua vuoroa.
Meillä tai muulla palveluntarjoajalla on oikeus perua asiakkaan varaus, jos palvelu joudutaan
perumaan vähäisen osallistujamäärän tai ylivoimaisen esteen vuoksi. Pidätämme oikeuden
keskeyttää ammunnat ja tarvittaessa poistaa henkilöt toimitiloista ilman maksun hyvitystä tai
muuta korvausta, jos paikallaolijat eivät noudata annettuja sääntöjä tai jos katsomme, että se
on turvallisuuden kannalta välttämätöntä.
6. Tavaroiden toimitustavat, -ajat ja -kulut
Toimitamme tilatut tuotteet mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on käsitelty ja
tarvittavat mukautukset tuotteisiin on tehty. Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen.
Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle tai saaristoon. Toimituskulut määräytyvät painon,
tilavuuden, toimitusosoitteen ja valitun toimitustavan mukaisesti. Tilauksen toimituskulut
lasketaan kassalla.
Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita. Jos samassa tilauksessa on useita tuotteita, koko
tilauksen toimitusaika on sama kuin pisin ilmoitettu toimitusaika. Saman tilauksen eri
tuotteet voidaan toimittaa useassa eri lähetyksessä.
Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet tilauksen.
6.1. Postipaketti
Tilaus toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusaika-arvio on 4–7 päivää. Tilausta
säilytetään noutopisteessä 7 vuorokautta sen saapumisesta. Lähetämme sinulle
seurantatunnuksen, kun olemme käsitelleet tilauksesi. Paketin noutaminen vaatii
henkilöllisyystodistuksen. Jos paketin noutaa joku muu kuin tilaaja, vaaditaan
henkilöllisyystodistuksen lisäksi valtakirja. Postipaketti soveltuu tilauksille, jonka
enimmäismitat ovat 100 x 60 x 60 cm ja paino alle 25 kg.
6.2. Aseiden ja patruunoiden toimitus
Kaikki luvanvaraiset tuotteet on toimitettava henkilökohtaisesti luovutettavana pakettina.
Luvanvaraisille tuotteille on saatavilla toimitus ainoastaan Matkahuollon kautta.
6.3. Nouto
Tilauksen voi noutaa maksutta Espoon myymälästämme aukioloaikojen puitteissa.
Lähetämme ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa. Tilausta noudettaessa on esitettävä
tilausvahvistus ja henkilöllisyystodistus. Säilytämme tilauksia 30 päivää noutoilmoituksen
lähettämisestä.
7. Peruuttamisoikeus
Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus syytä ilmoittamatta, mikäli
tilaukseen ei sovellu tässä sopimuksessa mainittu peruuttamisoikeuden rajoitus.
Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu tai
palvelu on tilattu.
Lakisääteistä peruuttamisoikeutta ei ole ammunta- tai rata-ajan varauksilla, kursseilla tai
muilla vastaavilla varausta edellyttävillä vapaa-ajan palveluilla. Ammunta- tai rata-ajan
varauksen voi kuitenkin peruuttaa tai siirtää viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamista.
Lakisääteistä peruuttamisoikeutta ei ole tavaroilla, jos 1) tavara valmistetaan tai muunnellaan
kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi; 2) tavara
luonteensa vuoksi on sen toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden
tavaroiden kanssa; 3) sinetöitynä toimitettu tavara, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä
voida palauttaa, on avattu.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa
sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla). Voit käyttää liitteenä olevaa
peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan
noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen
peruuttamisajan päättymistä.
7.1. Palveluiden peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset
viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen
saatuamme. Voit peruuttaa myös vain osan tilaukseesi sisältyvistä palveluista, tällöin
palautamme peruutettujen palveluiden osalta saamamme suoritukset.
Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä kaupassa, ellet
ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu
suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
7.1. Tavaroiden peruuttamisen vaikutukset ja palauttaminen
Sinun on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14
päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät
tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaat tavaroiden
palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Pyydä palautuksesta kuitti
kuljetusyhtiöltä ja säilytä kuitti osoittaaksesi tehneesi palautuksen määräajassa.
Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset
viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen
saatuamme. Palautamme myös toimituskustannukset paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet
valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.
Jos tuotteella on lakisääteinen peruuttamisoikeus, voit tutustua tuotteeseen vastaavalla tavalla
kuin liikkeessä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote
säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes
olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu
käyttöön.
Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin
tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa.
Yksilöllisten toiveiden mukaisesti räätälöityjä tuotteita ei voi palauttaa. Mikäli tuote on
vahingoittunut kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus välittömästi tilauksen kuljetuksesta
vastanneelle yhtiölle ja meille.
Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä kaupassa, ellet
ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu
suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes
olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin.
Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi
peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta tai vastaanottamatta, sopimusvelvoitteet
raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat kuluttaja-asiakkaana noutamatta tai
vastaanottamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka
sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Yritysasiakkaat vastaavat myös
sopimusrikkomuksesta aiheutuvasta myyntivoiton menetyksestä.
Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä varastoomme.
Voit sopia uuden toimituksen asiakaspalvelumme kautta. Tällaisessa tapauksessa veloitamme
ylimääräisestä kuljetuskerrasta aiheutuneet kulut asiakkaalta täysimääräisenä.
8. Takuu
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Toimitamme
takuuehdot tavaran mukana ja/tai ne löytyvät valmistajan internetsivustolta. Takuuehtoihin
tulee tutustua ennen tavaran käyttöönottoa. Takuuaika ilmoitetaan tuotetiedoissa. Jollei
muuta ole mainittu, takuu kattaa vain valmistus- ja materiaalivirheet.
9. Lakisääteinen virhevastuu
Vastaamme tavaroiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tavaran takuu on päättynyt tai
takuuta ei ole myönnetty.
Virhevastuu koskee tavarassa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista
kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava
kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden
ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista.
Tuotekuvauksessa määritelty palveluntarjoaja vastaa palvelun lakisääteisestä virhevastuusta.
Kuluttaja-asiakkaat voivat tehdä virheilmoituksen aina kahden kuukauden sisällä virheen
havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian
asian käsittelyn helpottamiseksi.
10. Huoltokäytännöt
Huoltoaika on sovittava etukäteen kirjallisesti. Huoltoon toimitettavat tavarat tulee toimittaa
Omega Center Oy:lle Juvan Teollisuuskatu 15, 02920 Espoo.
Säilytämme huoltoon toimitettuja tavaroita kolme kuukautta asiakkaalle työn
valmistumisesta annetun ilmoituksen jälkeen. Noutamattomat tavarat myydään tämän
määräajan jälkeen.
Aiheettomasta huoltokäynnistä aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan
sinulta, jos tavara on toimitettu selvästi aiheetta tai itseaiheutetusta syystä takuuhuoltoon tai
virhevastuuseen perustuvaan huoltoon.
11. Korvausvelvollisuus ja vastuunrajoitukset
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta virheen aiheuttamasta välittömästä
vahingosta kuluttajansuojalain vahingonkorvaussäännösten mukaisesti. Kuluttaja-asiakkaalla
on oikeus saada korvausta virheen aiheuttamista välillisistä vahingoista ja menetyksistä vain,
mikäli virhe on johtunut meidän tai muun palveluntarjoajan puolella olevasta tahallisuudesta
tai törkeästä huolimattomuudesta.
Muulla kuin kuluttaja-asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta virheen aiheuttamasta
välittömästä tai välillisestä vahingosta palvelusta tai tavarasta maksetun hinnan ylittävin osin
silloin, kun virhe on johtunut meidän tai muun palveluntarjoajan puolella olevasta
tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta.
Asiakkaan tulee aina toimia siten, etteivät virheen aiheuttamat vahingot hänen toimiensa tai
laiminlyöntiensä seurauksena aiheettomasti lisäänny. Asiakas on korvausvelvollinen meille tai
kolmannelle osapuolelle aiheuttamastaan vahingosta.
12. Ylivoimainen este
Emme vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään
yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai
olosuhteiden muutosta. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, lakko, sähkökatko,
tietoliikennehäiriö, mellakka, tartuntatauti, sabotaasi, luonnonmullistus, viranomaisen
antama kielto tai määräys. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme
sellaisen.
13. Erimielisyyksien ratkaisu
Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan.
Toimita vapaamuotoinen reklamaatio asiakaspalveluumme kirjallisesti postitse tai
sähköpostilla.
Kuluttaja-asiakkaana voit saattaa kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet
maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä,
joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata. Kuluttajariitalautakunnan
yhteystiedot: www.kuluttajariita.fi. Ota yhteyttä ennen asian viemistä
kuluttajariitalautakuntaan maksuttomaan kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan
yhteystiedot: www.kuluttajaneuvonta.fi.
Kuluttaja-asiakkaana voit käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä
riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). Riidanratkaisufoorumi: https://ec.europa.eu/odr
Ilmoita ODR-forumiin asiakaspalvelumme sähköpostiosoite, jonka löydät tästä
sopimuksesta.
Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus saattaa tätä sopimusta koskeva riita-asia kotipaikkasi
tai yrityksemme kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole kotipaikkaa
Suomessa, asia käsitellään yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.
PERUUTTAMISLOMAKE
(Täytä ja palauta tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluat peruuttaa sopimuksen.)
— Vastaanottaja Omega Center Oy, Juvan Teollisuuskatu 15, 02920 Espoo,
info@omegacenter.fi:
— Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden
tai palveluiden toimittamista:
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Vastaanottopäivä:
______________________________________________
Tilausnumero
______________________________________________
Kuluttajan nimi:
______________________________________________
Kuluttajan osoite:
______________________________________________
Kuluttajan puhelinnumero
______________________________________________
Kuluttajan allekirjoitus: (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
______________________________________________
Päiväys:
rjoita tekstisi tähän...