Käyttöehdot

1. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Omega Center Oy:n etämyyntikanavien kautta tehtyihin

tilauksiin. Omega Center Oy (jäljempänä myös "verkkokauppa" tai "me") on merkitty

suomalaiseen kaupparekisteriin (PRH) y-tunnuksella 3101484-3. Verkkokaupan osoite on

Juvan Teollisuuskatu 15, 02920 Espoo. Asiakaspalvelu palvelee tiistaista perjantaihin klo 12

18 puhelimitse 050 586 9979 ja sähköpostitse info@omegacenter.fi. Yhteyden

asiakaspalveluun saa myös palautelomakkeen kautta. Poikkeuksista asiakaspalvelun

aukioloaikoihin ilmoitetaan verkkosivulla.

Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Verkkokaupassa

palveluntarjoaja voi olla Omega Center Oy tai sen yhteistyökumppani. Sopimus syntyy

asiakkaan ja tuotekuvauksessa ilmoitetun palveluntarjoajan (myyjä/kouluttaja) välille.

Meillä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot

verkkosivuillamme. Ehtojen muuttaminen ei vaikuta jo tehtyihin tilauksiin. Tutustu

kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

2. Tilauksen tekeminen

Voit tehdä tilauksen kuluttajana tai edustamasi yrityksen tai muun yhteisön puolesta.

Tilaukseen soveltuvat ehdot määräytyvät sen mukaan, teetkö tilauksen kuluttaja-asiakkaana

vai yritysasiakkaana. Tehdäksesi tilauksen sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Mikäli teet

tilauksen yhteisön puolesta ilman edustusoikeutta, vastaat henkilökohtaisesti tilauksesta.

Pidätämme olla hyväksymättä varausta tai muuta tilausta turvallisuussyistä.

Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen,

laskutusosoitteen, toimitusosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Luvanvaraisten tuotteiden tilauksen yhteydessä sinun on annettava myös tarvittavat lupa

asiakirjat ja todistettava henkilöllisyys. Yritysasiakkaiden on annettava yrityksen ja

yhteyshenkilön nimi. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, pidätämme oikeuden

tilauksen peruuttamiseen. Sinun tulee korjata antamiasi tietoja koskevat virheet viivytyksettä.

3. Luvanvaraisten tavaroiden tilaaminen

3.1. Ampuma-aseiden tilaaminen

Ampuma-asetta tilatessa tulee verkkokaupassa suorittaa vahva tunnistautuminen ja lisäksi

toimittaa kuva virallisesta henkilöllisyystodistuksesta sekä alkuperäisen hankintaluvan kaikki

neljä sivua allekirjoitettuna. Hankintalupien sivut 1 ja 2 toimitetaan ostajalle tuotteen

mukana.

3.2. Patruunoiden ja/tai luvanvaraisten aseen osien tilaaminen

Patruunoita ja/tai luvanvaraisia aseen osia tilatessa tulee verkkokaupassa suorittaa vahva

tunnistautuminen ja ladata/toimittaa kuva voimassa olevasta viranomaisen myöntämästä

luvasta sekä virallisesta henkilöllisyystodistuksesta.

3.3. Käsittelyaika

Luvanvaraisissa tuotteissa lupa-asioiden käsittely pidentää tilauksen käsittelyaikaa. Tilaus

hyväksytään/vahvistetaan vasta kun kaikki tarvittavat lupa-asiat on käsitelty ja tarkistettu. Sen

jälkeen alkaa toimitusaika.

4. Maksaminen

Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisäveron erottelu näkyy

ostoskorissa. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta tai palvelua ei myydä virheelliseen

hintaan. Verkkokaupan maksunvälityspalvelut tarjoavat Paytrail, Klarna ja Stripe.

4.1. Tietoa maksamisesta Paytrailla

Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Paytrailla on Finanssivalvonnan myöntämä

maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on

osa Nets-perhettä.

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai

luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, Paytrail on välittänyt maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana

asiakkaalle.

4.1.1. Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj

(2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy

maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on

maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti

yhteyttä verkkokauppaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

4.1.2. Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin

eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian,

Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP

pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi

maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, Paytrail välittää maksusi verkkokaupalle. Verkkokaupasta

sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

4.1.3. Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Mastercard-, Debit Mastercard - ja American

Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard

SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman

maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla

maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

4.1.4. Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi

maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä

maksun kyseisessä sovelluksessa.

Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä

maksukortilta.

MobilePay

Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.

MobilePayn ehdot

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:

OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)

Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)

Apple Pay

Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.

Apple Payn käyttöehdot

3.1.8. Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley ja Jousto. Walley tarjoaa

lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun.

Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley

Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)

Lue lisää: https://www.walley.fi/yritykset/merchant-community/walley-osta-nyt-maksa

myohemmin

OP Lasku

OP Laskun luottosopimuksen ehdot (.pdf)

OP Laskun tuoteseloste kuluttajalle (.pdf)

OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)

Lue lisää: op.fi

OP Tililuotto

OP Tililuoton luottosopimuksen ehdot (.pdf)

OP Tililuoton tuoteseloste (.pdf)

Lue lisää: op.fi

4.2. Tietoa Stripella maksamisesta

Stripe on turvallinen maksutapa, jonka avulla voit maksaa maksukortilta (Visa Debit/Credit

tai Mastercard Debit/Credit) tai muulla Stripen tarjoamalla maksutavalla.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Irlantiin rekisteröity

yhtiö Stripe Payments Europe Limited, tunnus 513174.

Valitsemalla maksutavan Stripe ja hyväksymällä nämä ehdot hyväksyt samalla Stripen

käyttöehdot (Stripe Checkout User Terms of Service, Finland:

www.stripe.com/fi/checkout/terms) sekä tietosuojaselosteen (Stripe Privacy Policy, Finland:

www.stripe.com/fi/privacy).

4.3. Tietoa Klarnalla maksamisesta

Voit valita Klarnan maksutavaksi. Klarna tarjoaa joustavuutta ostosten maksuun, sillä voit

maksaa ne laskulla, itsellesi sopivissa erissä. Asiakkaana saat aina Klarnan kuluttajille

tarjoaman ostajan turvan.

4.3.1. Miten Klarna toimii?

• Valitse haluamasi tuotteet ja sen jälkeen Klarna maksutavaksi kassalla.

• Luottopäätös tehdään heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella.

• Klarna lähettää sinulle laskun Klarna-sovelluksessa tai sähköpostilla.

• Voit valita jatkossa Klarnan maksutavaksi helposti yhdellä klikkauksella.

4.3.2. Osta nyt. Maksa myöhemmin.

Tee tilaus tänään ja maksa tuote vasta, kun olet vastaanottanut sen ja tehnyt lopullisen

ostopäätöksen. Klarnalla saat 30 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen

lähettämisestä. Lasku lähetetään tilauksesi mukana ja se ilmestyy myös Klarna-sovellukseen.

Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tuotteen sinun ei tarvitse odotella rahojen palautumista

tilillesi. Tutustu Klarnan luottosopimusehtoihin.

4.3.3. Pilko maksut

Klarnalla voit pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Voit myös kerätä kaikki eri kaupoissa

tekemäsi ostokset yhdelle laskulle ja valita itse, kuinka monessa kuukausierässä haluat maksaa.

Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta.

Teemme luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle

myönnetään mahdollisuus erämaksuun voit valita sinulle sopivimman

erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Klarna

sovelluksessa näet aina seuraavan eräpäiväsi ja saat muistutuksia näistä. Lue lisää Klarnan

joustavasta erämaksusta.

4.3.4. Klarna-sovellus

Klarna-sovelluksella pystyt hallitsemaan maksujasi helpolla tavalla. Samalla saat kattavan

yleiskuvan eräpäivistä ja maksettavista laskuista. Voit maksaa ostoksesi haluamallasi tavalla,

joko heti tai myöhemmin. Sovelluksessa saat muistutukset tulevista eräpäivistä -

asiakaspalvelutiimimme on tavoiteltavissa chatin kautta sovelluksessa 24/7.

4.3.5. Turvallinen maksutapa

Klarna käyttää edistyneitä suojausmenetelmiä henkilökohtaisten tietojesi

turvaamiseen. Klarnan ostajan turva tarjoaa mahdollisuuden tuotteet kotonasi ja

varmistaa, että kaikki on kunnossa ennen kuin maksat. Tutustu Klarnan palveluehtoihin.

4.3.6. Tietosuojailmoitus

Klarnan yhteistyökumppanina joudumme luovuttamaan osan asiakastiedoistasi Klarnalle.

Tämä koskee asiakkaita, jotka valitsevat Klarnan maksutavaksi. Klarna käyttää tietoja

luottotietojesi tarkistamiseen, jotta se pystyy tarjoamaan mahdollisuuden erämaksuun.

Luovutamme Klarnalle seuraavat tiedot: Nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero,

aikaisemmat maksut sekä tilaushistoria, joka käsittää maksu- ja toimitustavat. Kaikki

henkilökohtaiset tietosi käsitellään Suomen lain ja tietosuoja-asetusten mukaisesti.

Tutustu Klarnan tietosuojailmoitukseen.

4.3.7. Usein kysyttyä

Klarnan asiakaspalvelu on kerännyt sivuilleen yleisimmät kysymykset.

4.3.8. Tietoa Klarnasta

Klarna on yksi Euroopan suurimmista pankeista, joka tunnetaan turvallisista ja sujuvista

maksupalveluista sekä lyömättömästä asiakaskokemuksesta. Yritys tarjoaa

suoramaksupalveluita ja osamaksupalveluita sekä mahdollistaa tuotteiden maksamisen

toimituksen jälkeen – sujuvasti yhden klikkauksen maksukokemuksella. Klarna toimii

kansainvälisesti 17 maassa ja sen menestyksen takana on yli 2500 työntekijää. Klarna tarjoaa

ratkaisuja yli 85 miljoonan kuluttajan ja 205 000 kauppiaan tarpeisiin. Asiakas voi valita

maksutavaksi, joko korttimaksun, laskun tai osamaksun.

5. Ampumaratavaraukset ja kurssit

Jokaisen ampujan ja muutoin rata-alueella olevan on noudatettava järjestyssääntöjä,

ratakohtaisia sääntöjä sekä niitä ohjeita ja määräyksiä, joita radan käytöstä ja siellä oleskelusta

on annettu tai annetaan sekä huolehdittava siitä, että ei tuota vahinkoa radalle, toisille radalla

liikkuville, eikä vaaranna yleistä turvallisuutta taikka aiheuta häiriötä. Järjestyssäännöt ovat

luettavissa täältä: https://omegacenter.fi/turvallisuus/. Henkilöllisyystodistus on esitettävä

pyydettäessä.

Verkkoajanvarausjärjestelmän kautta voit varata mm. ampumaratavuoroja varauksen

kuvauksen mukaisesti esim. tullessasi ampumaan joko omalla aseella (edellyttää viranomaisen

myöntämät luvat) tai ohjattuja vuoroja, jotka sisältävät valvojan sekä sopimuksen mukaisen

vuokra-aseen ja patruunat (sopii harrastajille, aloittelijoille ja ensikertalaisille, koska ei edellytä

aselupia tai aikaisempaa kokemusta).

Verkkoajanvarausjärjestelmän kautta voit myös ilmoittautua meidän tai

yhteistyökumppaniemme järjestämille kursseille.

Saat varausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet varauksen.

Tutustu Omega Center Oy:n järjestyssääntöihin etukäteen, ja saavu paikalle 10-15min ennen

varattua vuoroa.

Meillä tai muulla palveluntarjoajalla on oikeus perua asiakkaan varaus, jos palvelu joudutaan

perumaan vähäisen osallistujamäärän tai ylivoimaisen esteen vuoksi. Pidätämme oikeuden

keskeyttää ammunnat ja tarvittaessa poistaa henkilöt toimitiloista ilman maksun hyvitystä tai

muuta korvausta, jos paikallaolijat eivät noudata annettuja sääntöjä tai jos katsomme, että se

on turvallisuuden kannalta välttämätöntä.

6. Tavaroiden toimitustavat, -ajat ja -kulut

Toimitamme tilatut tuotteet mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on käsitelty ja

tarvittavat mukautukset tuotteisiin on tehty. Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen.

Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle tai saaristoon. Toimituskulut määräytyvät painon,

tilavuuden, toimitusosoitteen ja valitun toimitustavan mukaisesti. Tilauksen toimituskulut

lasketaan kassalla.

Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita. Jos samassa tilauksessa on useita tuotteita, koko

tilauksen toimitusaika on sama kuin pisin ilmoitettu toimitusaika. Saman tilauksen eri

tuotteet voidaan toimittaa useassa eri lähetyksessä.

Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet tilauksen.

6.1. Postipaketti

Tilaus toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusaika-arvio on 4–7 päivää. Tilausta

säilytetään noutopisteessä 7 vuorokautta sen saapumisesta. Lähetämme sinulle

seurantatunnuksen, kun olemme käsitelleet tilauksesi. Paketin noutaminen vaatii

henkilöllisyystodistuksen. Jos paketin noutaa joku muu kuin tilaaja, vaaditaan

henkilöllisyystodistuksen lisäksi valtakirja. Postipaketti soveltuu tilauksille, jonka

enimmäismitat ovat 100 x 60 x 60 cm ja paino alle 25 kg.

6.2. Aseiden ja patruunoiden toimitus

Kaikki luvanvaraiset tuotteet on toimitettava henkilökohtaisesti luovutettavana pakettina.

Luvanvaraisille tuotteille on saatavilla toimitus ainoastaan Matkahuollon kautta.

6.3. Nouto

Tilauksen voi noutaa maksutta Espoon myymälästämme aukioloaikojen puitteissa.

Lähetämme ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa. Tilausta noudettaessa on esitettävä

tilausvahvistus ja henkilöllisyystodistus. Säilytämme tilauksia 30 päivää noutoilmoituksen

lähettämisestä.

7. Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus syytä ilmoittamatta, mikäli

tilaukseen ei sovellu tässä sopimuksessa mainittu peruuttamisoikeuden rajoitus.

Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu tai

palvelu on tilattu.

Lakisääteistä peruuttamisoikeutta ei ole ammunta- tai rata-ajan varauksilla, kursseilla tai

muilla vastaavilla varausta edellyttävillä vapaa-ajan palveluilla. Ammunta- tai rata-ajan

varauksen voi kuitenkin peruuttaa tai siirtää viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamista.

Lakisääteistä peruuttamisoikeutta ei ole tavaroilla, jos 1) tavara valmistetaan tai muunnellaan

kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi; 2) tavara

luonteensa vuoksi on sen toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden

tavaroiden kanssa; 3) sinetöitynä toimitettu tavara, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä

voida palauttaa, on avattu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa

sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla). Voit käyttää liitteenä olevaa

peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan

noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen

peruuttamisajan päättymistä.

7.1. Palveluiden peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset

viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen

saatuamme. Voit peruuttaa myös vain osan tilaukseesi sisältyvistä palveluista, tällöin

palautamme peruutettujen palveluiden osalta saamamme suoritukset.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä kaupassa, ellet

ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu

suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

7.1. Tavaroiden peruuttamisen vaikutukset ja palauttaminen

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14

päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät

tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Vastaat tavaroiden

palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Pyydä palautuksesta kuitti

kuljetusyhtiöltä ja säilytä kuitti osoittaaksesi tehneesi palautuksen määräajassa.

Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset

viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen

saatuamme. Palautamme myös toimituskustannukset paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet

valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.

Jos tuotteella on lakisääteinen peruuttamisoikeus, voit tutustua tuotteeseen vastaavalla tavalla

kuin liikkeessä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote

säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes

olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu

käyttöön.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin

tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa.

Yksilöllisten toiveiden mukaisesti räätälöityjä tuotteita ei voi palauttaa. Mikäli tuote on

vahingoittunut kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus välittömästi tilauksen kuljetuksesta

vastanneelle yhtiölle ja meille.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä kaupassa, ellet

ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu

suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes

olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin.

Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi

peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta tai vastaanottamatta, sopimusvelvoitteet

raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat kuluttaja-asiakkaana noutamatta tai

vastaanottamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka

sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Yritysasiakkaat vastaavat myös

sopimusrikkomuksesta aiheutuvasta myyntivoiton menetyksestä.

Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä varastoomme.

Voit sopia uuden toimituksen asiakaspalvelumme kautta. Tällaisessa tapauksessa veloitamme

ylimääräisestä kuljetuskerrasta aiheutuneet kulut asiakkaalta täysimääräisenä.

8. Takuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Toimitamme

takuuehdot tavaran mukana ja/tai ne löytyvät valmistajan internetsivustolta. Takuuehtoihin

tulee tutustua ennen tavaran käyttöönottoa. Takuuaika ilmoitetaan tuotetiedoissa. Jollei

muuta ole mainittu, takuu kattaa vain valmistus- ja materiaalivirheet.

9. Lakisääteinen virhevastuu

Vastaamme tavaroiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tavaran takuu on päättynyt tai

takuuta ei ole myönnetty.

Virhevastuu koskee tavarassa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista

kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava

kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden

ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista.

Tuotekuvauksessa määritelty palveluntarjoaja vastaa palvelun lakisääteisestä virhevastuusta.

Kuluttaja-asiakkaat voivat tehdä virheilmoituksen aina kahden kuukauden sisällä virheen

havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian

asian käsittelyn helpottamiseksi.

10. Huoltokäytännöt

Huoltoaika on sovittava etukäteen kirjallisesti. Huoltoon toimitettavat tavarat tulee toimittaa

Omega Center Oy:lle Juvan Teollisuuskatu 15, 02920 Espoo.

Säilytämme huoltoon toimitettuja tavaroita kolme kuukautta asiakkaalle työn

valmistumisesta annetun ilmoituksen jälkeen. Noutamattomat tavarat myydään tämän

määräajan jälkeen.

Aiheettomasta huoltokäynnistä aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan

sinulta, jos tavara on toimitettu selvästi aiheetta tai itseaiheutetusta syystä takuuhuoltoon tai

virhevastuuseen perustuvaan huoltoon.

11. Korvausvelvollisuus ja vastuunrajoitukset

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta virheen aiheuttamasta välittömästä

vahingosta kuluttajansuojalain vahingonkorvaussäännösten mukaisesti. Kuluttaja-asiakkaalla

on oikeus saada korvausta virheen aiheuttamista välillisistä vahingoista ja menetyksistä vain,

mikäli virhe on johtunut meidän tai muun palveluntarjoajan puolella olevasta tahallisuudesta

tai törkeästä huolimattomuudesta.

Muulla kuin kuluttaja-asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta virheen aiheuttamasta

välittömästä tai välillisestä vahingosta palvelusta tai tavarasta maksetun hinnan ylittävin osin

silloin, kun virhe on johtunut meidän tai muun palveluntarjoajan puolella olevasta

tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta.

Asiakkaan tulee aina toimia siten, etteivät virheen aiheuttamat vahingot hänen toimiensa tai

laiminlyöntiensä seurauksena aiheettomasti lisäänny. Asiakas on korvausvelvollinen meille tai

kolmannelle osapuolelle aiheuttamastaan vahingosta.

12. Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään

yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai

olosuhteiden muutosta. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, lakko, sähkökatko,

tietoliikennehäiriö, mellakka, tartuntatauti, sabotaasi, luonnonmullistus, viranomaisen

antama kielto tai määräys. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme

sellaisen.

13. Erimielisyyksien ratkaisu

Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan.

Toimita vapaamuotoinen reklamaatio asiakaspalveluumme kirjallisesti postitse tai

sähköpostilla.

Kuluttaja-asiakkaana voit saattaa kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet

maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä,

joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata. Kuluttajariitalautakunnan

yhteystiedot: www.kuluttajariita.fi. Ota yhteyttä ennen asian viemistä

kuluttajariitalautakuntaan maksuttomaan kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan

yhteystiedot: www.kuluttajaneuvonta.fi.

Kuluttaja-asiakkaana voit käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä

riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). Riidanratkaisufoorumi: https://ec.europa.eu/odr

Ilmoita ODR-forumiin asiakaspalvelumme sähköpostiosoite, jonka löydät tästä

sopimuksesta.

Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus saattaa tätä sopimusta koskeva riita-asia kotipaikkasi

tai yrityksemme kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole kotipaikkaa

Suomessa, asia käsitellään yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.

PERUUTTAMISLOMAKE

(Täytä ja palauta tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluat peruuttaa sopimuksen.)

— Vastaanottaja Omega Center Oy, Juvan Teollisuuskatu 15, 02920 Espoo,

info@omegacenter.fi:

— Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden

tai palveluiden toimittamista:

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Vastaanottopäivä:

______________________________________________

Tilausnumero

______________________________________________

Kuluttajan nimi:

______________________________________________

Kuluttajan osoite:

______________________________________________

Kuluttajan puhelinnumero

______________________________________________

Kuluttajan allekirjoitus: (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)

______________________________________________

Päiväys:

rjoita tekstisi tähän...